Kajsa Olander

Kategori: resor

Fashion Show Intropia

Sista dagen i Dubai (igår) var faktiskt ganska långtråkig vi gjorde dock det bästa av det, det ösregnade och var åskoväder men när vi gick in på Mall of the Emirates så gick vi förbi en modevisning för Intropia så vi stannade där och kollade, många superfina kläder och även tvärt om haha!

Burj Khalifa & Dubai Mall Dancing Fountain Show

Dubai Mall

I måndags var jag och Jacob uppe i Burj Khalifa vilket var enligt mig som är fruktansvärt höjdrädd jätteläskigt. Det var fantastiskt fint men jag kunde inte riktigt njuta av den fina utsikten som alla andra gjorde, stod och tröck mot väggen, svettades och blev lite blek i ansiktet antar jag, två norska par tyckte jag borde dricka vatten haha!

Efter vi vart uppe i Burj Khalifa hittade vi Vapiano och jag tyckte att det var jag värd efter vart uppe på 555meters höjd!

Här stod vi i två timmar och bara tittade, de var så himla vackert! Fontänshow nedanför Burj Khalifa och utanför Dubai Mall, magisk miljö. Åker man till Dubai måste man se detta, Det går en gång (1 låt) varje halvtimme mellan 18-23 har jag för mig det var och varje dag.

på svensk mark

I morse strax efter klockan sju så landade vi på Arlanda. Vi strosade runt lite i Stockholm, käkade och sen gick vi till Jacobs bror och åkte med honom hem till Katrineholm igen. Vi har vart hos Jacobs föräldrar hela kvällen, fick tacos vilket inte alls var dumt, alldeles perfekt faktiskt!

Våran semester har vart helt underbar, vi saknade mer strandtid och soldagar, de sista 4 dagarna var molniga och igår var det ösregn och åska, en taxichaufför berättade för oss att det inte regnat så mycket på över 3 år men i övrigt helt underbart. Vi har upplevt så mycket roligt ihop!

Vi har haft lite problem med internet därav inga inlägg, kommer igen med de inläggen imorgon. KRAM

Solnedgång i Dubai

Japp Simon, vi ville härma dig!

Igår funkade knappt wifi här så det blev inget inlägg. Vi var i alla fall på Kite Beach igen hela dagen, vi stannade ända till solnedgången, så fint!! Tyvärr blir inte bilderna lika fina som det i själva verket var. Sen åkte vi tillbaka till hotellet och gjorde oss iordning för middag med Danielle på kinarestaurang, toppengott. Idag ska jag och Jacob åka upp i Burj khalifa, är så nervös.. höjdrädd som jag är!

Kite beach, igen

Idag har vi spenderat hela dagen på Kite Beach igen och i morgon blir det detsamma. Jag klagar absolut inte, vi har det grymt bra. Idag har det också vart ca 30°, lite varmare än igår däremot. För ett stund sen kollade vi på arsenal-matchen på puben här på hotellet och nu ska vi iväg och käka kvällsmat.

Bur Dubai

Tillbaka på hotellet efter att ha käkat kvällsmat på en Libanesisk restaurang, det var såå gott, deras vitlökssås var något alldeles extra. Nu ska vi snart sova för i morgon ska vi upp tidigare än idag, stranden kallar!!

Kite beach

Idag har vi spenderat tiden på Kite beach och känt av semester på riktigt!! Helt underbart, nu ska vi gå ut och käka kvällsmat, i morgon åker vi till stranden igen :) Till er som undrar hur varmt de är så ligger det på ca 30°, var molnigt en stund idag (varmt ändå) men sen sprack det upp och blev ännu varmare.

dubai mall, miracle garden, soukerna

Idag har vi haft hjälp att hitta runt i Dubai av Danielle, vi startade dagen med frukost på IHOP och en underbar utsikt.

Vi åkte vidare till Miracle garden och strosade runt lite.

Sen tog Danielle med oss till Soukerna, där får man vara iskall annars är det bara att shoppa på. TACK snälla Danielle för hjälpen!!

Dubai Mall

Vi åt lunch på kfc, kycklingburgare ÅH vad gott de var, varför har vi inte detta i Sverige!?

Kör runt taxi inomhus, nog för att Dubai Mall är stort men taxi inomhus!? haha

Vi har spenderat vår dag lite överallt idag, bland annat och för det mesta på Dubai Mall, helt fantastiskt är det, GALET stort.

dubai, hotellrum osv

Första hotellet, var så litet att man knappt kunde gå och vi trodde vi skulle få det ännu sämre när vi fick komma tillbaka till rummet som vi egentligen skulle haft från dag 1.....

Vi har alltså haft lite problem med hotellet, de var något elfel på rummen igår därför fick vi åka till ett annat hotell över natten från igår till idag.

Vi gick en liten sväng i området och hittade en jätterolig butik, var superbilligt dessutom!

Vi trodde som sagt att vi skulle få det mycket sämre men ÅH vad fel vi hade det, så galet mycket bättre!! Vi har även en liten balkong men vad högt det är och staketet är superlågt!! Wifi på rummet, garderob, kyl osv. TOPPEN!! Nu ska jag och Jacob åka mot Dubai Mall, käka lite och kolla runt. KRAM

uppe i luften

Hopplahej! En liten uppdatering till nära och kära. Flyget blev en timme försenat så det var inte någon superförsening som tur var. Nu sitter vi uppe i luften och väntar några timmar till på att få komma fram till Dubai, jag har precis tryckt i mig en sallad och en hel del godis.

Det är helt underbart att åka bara jag och min bästa Jacob, ett lyft i vardagen kan man ju verkligen säga! Ska försöka få tag i lite sömn så vi orkar med hela dagen i morgon. KRAM

(publicerat i efterhand eftersom internet inte alls var så bra på flyget!)

bokat resa

Bilder tagna av Emma Karlsson, hennes blogg hittar ni HÄR! Jag och Jacob har bokat resa till Dubai i mars. Det kommer bli helt underbart att få åka alldeles ensam med min prins, ska bli så fruktansvärt skönt att bara komma iväg och få ta hand om varandra. Jag har tur som har människor runt om mig som vart där innan, får massor tips och råd på vad vi ska och inte ska göra. Kommer bli helt underbart, tror jag kommer få uppleva en av mina högsta drömmar också, så häftigt! Längtar ihjäl mig!!